آیا آب نارگیل برای شما مفید است؟ 4 فواید آب نارگیل

[ad_1]

به نظر می رسد آب نارگیل در همه جا وجود دارد. بنابراین ممکن است از خود بپرسید: آیا آب نارگیل برای شما مفید است؟ بله فواید آب نارگیل بسیار است: این منبع غنی از پتاسیم و الکترولیت ها ، به علاوه یک آبرسان عالی است.

آنچه ممکن است شما ندانید این است که آب نارگیل به دلیل داشتن کالری و قند بر خلاف آب معمولی نیست. ناتالی ریزو ، MS ، RD ، بنیانگذار Greenletes ، می گوید: “آب نارگیل می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد ، اما لازم به ذکر است که این یک نوشیدنی کاملاً بدون کالری نیست ، مانند آب یا سلزر.” “یک وعده 260 میلی لیتری آب نارگیل حاوی حدود 50 کالری و 11 گرم قند طبیعی است.”

بدیهی است که این بدان معناست که چند فنجان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خوب هستند ، اما نباید جایگزین آب قدیمی قدیمی به عنوان منبع اصلی آبرسانی شما شود – آب منظم همیشه عالی خواهد بود. Rizzo می گوید: “اگر روزانه آب نارگیل می نوشید ، باید این کالری ها را در مصرف روزانه خود لحاظ کنید.” “اگر چند وعده در روز بنوشید ، ممکن است متوجه شوید که کالری بیشتری از مقدار مورد نیاز خود دریافت می کنید که ممکن است منجر به افزایش وزن شود.”

ما از متخصصان تغذیه پرسیدیم ، “آیا آب نارگیل برای شما مفید است؟” و آنها را مجبور کرد که همه چیزهایی را که باید در مورد تغذیه آب نارگیل بدانید ، تجزیه کنند.

آب نارگیل چیست؟

بنابراین این نوشیدنی که به نظر می رسد در یخچال هر استودیوی تناسب اندام مرسوم است ، دقیقاً چیست؟ آب نارگیل طعم دار مغز و طراوت است (اگرچه برخی ممکن است آن را کمی شیرین بدانند). برخلاف شیر نارگیل که از آب و گوشت یک نارگیل بالغ تشکیل شده است ، آب نارگیل مایع شفاف داخل نارگیل های سبز یا جوان است. بیش از 95٪ آب نارگیل فقط آب است.

تغذیه آب نارگیل

طبق USDA ، نصف قوطی آب نارگیل (260 میلی لیتر) حاوی 49.4 کالری ، 0 گرم چربی ، 0 گرم پروتئین ، 12 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم فیبر و 11 گرم قند است.

فواید آب نارگیل

هیدراتاسیون به دلیل غنی بودن در الکترولیت ها از جمله منیزیم ، سدیم و پتاسیم ، یکی از مزایای بهداشتی آب نارگیل است که به خوبی تحقیق شده است. به همین دلیل است که آب نارگیل بهترین دوست یک ورزشکار محسوب می شود. ریزو می گوید: “کسی که برای یک رویداد تمرین می کند یا به دلیل تمرین در آب و هوای گرم به شدت تعریق می کند ، ممکن است آب نارگیل بنوشد زیرا حاوی برخی قندهای طبیعی و الکترولیت است. “آب نارگیل مقداری قند برای کمک به حفظ سطح انرژی بیش از یک ساعت فراهم می کند.”

1. منبع پتاسیم

آب نارگیل حاوی مقداری پتاسیم است که از عملکرد اسکلتی و عضلانی و سلامت قلب پشتیبانی می کند. یک نصف قوطی آب نارگیل 16٪ ارزش روزانه پتاسیم را به شما ارائه می دهد.

همچنین مطالعات نشان داده است که پتاسیم با خنثی کردن اثرات سدیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. با این حال ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند بیشتر از غذاهای غنی از پتاسیم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنند تا اینکه فقط به آب نارگیل اعتماد کنند. اینها شامل سبزیجات برگ دار ، موز ، زردآلو و پرتقال است.

2. ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد

تحقیقات نشان داده است که آب نارگیل با کاهش سطح قند خون ارتباط دارد. یک مطالعه نشان داد که آب نارگیل برای جلوگیری از افزایش قند خون (سطح بالای قند خون) و استرس اکسیداتیو اثرات مفیدی چندگانه در موشهای دیابتی دارد.

3. یک آبرسان عالی

آیا آب نارگیل به شما آبرسانی می کند؟ جدا از آب معمولی ، آب نارگیل آخرین رطوبت دهنده است. این نوشیدنی برای جبران مایعات و الکترولیت ها (مواد معدنی که به تنظیم عملکرد عضلات و اعصاب و حفظ تعادل آب کمک می کنند) در طول تمرین ایده آل است.

اینکه یک کارتن آب نارگیل غرغره کنید به سطح کار شما بستگی دارد. Rizzo می گوید: “آب نارگیل بسته به اینکه چه مدت تمرین می کنید می تواند به بدن کمک کند.” “اگر تمرین شما کمتر از 60 دقیقه است ، احتمالاً آب برای حفظ آب بدن کافی است. برای تمریناتی که بیش از 60 دقیقه طول می کشد ، ممکن است لازم باشد الکترولیت های از دست رفته در عرق را جایگزین کنید و آب نارگیل می تواند به این مسئله کمک کند. ”

تحقیقات نشان داده است که آب نارگیل نوشیدنی ایده آل برای کمبود آب بدن در کل بدن پس از ورزش است ، به این دلیل که تهوع ، سیری و ناراحتی معده کمتر از نوشیدنی های کربوهیدرات – الکترولیت و آب ساده است. حتی مشخص شد که مصرف آن در بخشهای بزرگتر از سایر نوشیدنی ها آسان تر است.

4. مملو از الکترولیت

آب نارگیل یک منبع عالی از الکترولیت ها ، به ویژه برای افراد فعال است. بنابراین اگر به دنبال یک نوشیدنی ورزشی سالم و حاوی الکترولیت هستید ، آب نارگیل را انتخاب کنید. حتی مورد تایید رژیم درمانی است. ریزو می گوید: “من از آب نارگیل به عنوان پایه نوشیدنی ورزشی خانگی استفاده می کنم ، زیرا پر از پتاسیم است ، الکترولیت از بین رفته در عرق.” “اگر می خواهید امتحان کنید ، یک نمک به آب نارگیل اضافه کنید تا جایگزین سدیم شود.” اگر به دنبال خرید آب نارگیل در سفر هستید ، آب نارگیل طبیعی و بدون هیچ گونه قند یا طعم دهنده مصنوعی اضافه کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>