آیا بادام زمینی سالم است؟ متخصصان تغذیه وزن می کنند

[ad_1]

آیا بادام زمینی سالم است؟ چگونه آنها از نظر تغذیه با سایر مغزها مقایسه می شوند؟ و آیا مهم است که چگونه آنها را می خورید؟ شما سوالات بادام زمینی دارید ، و ما پاسخ هایی داریم.

بله ، بادام زمینی سالم است. و دلایل زیادی وجود دارد که چرا. اما ابتدا مروری سریع بر معنای “سالم” خواندن یک ماده غذایی است. قبلاً گفته شد مایا فلر ، MS ، RD ، CDN ، بنیانگذار مایا فلر تغذیه و استاد کمکی در دانشگاه نیویورک ، این اصطلاح کاملاً ظریف و وابسته به شخص است. زرق و برق. وی توضیح داد: عواملی مانند سن ، وضعیت سلامتی ، تحمل غذا ، پیشینه فرهنگی ، اعتقادات مذهبی ، وضعیت اقتصادی اجتماعی و محل زندگی شما می توانند بر معنای “سالم” برای شما تأثیر بگذارند.

با این اوصاف ، تحقیقات نشان می دهد که برخی غذاها خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهند و غذاهای دیگر این خطر را کاهش می دهند. و بادام زمینی ، اگر حداقل پردازش شود ، در گروه دوم قرار می گیرد.

در اینجا همه آنچه را که باید درباره بادام زمینی بدانید با اطلاعات مستقیم کارشناسان ارائه شده است. بیایید حفاری کنیم ، باید؟

حقایق مربوط به تغذیه بادام زمینی

فلر می گوید ، یک مزیت بزرگ بادام زمینی این است که آنها منبع عالی پروتئین گیاهی هستند. یك چهارم فنجان بادام زمینی حاوی حدود نه گرم پروتئین است. یکی دیگر از مزایای بادام زمینی: حاوی فیبر هستند. یک چهارم فنجان بادام زمینی 3 گرم فیبر ارائه می دهد – حدود 12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه یک خانم. و اگر بادام زمینی را با پوست بخورید ، دوز اضافی فیبر و آنتی اکسیدان دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این ، بادام زمینی دارای بیش از 30 ویتامین و مواد معدنی ضروری است ، از جمله فولات ، ویتامین E و منیزیم ، می گوید Aldeborgh. فلر می افزاید: آنها همچنین حاوی مقدار کافی چربی های اشباع نشده سالم از جمله اسیدهای چرب مونو و چند غیراشباع هستند.

فواید بادام زمینی برای سلامتی

به گفته آلدبورگ ، دریافت مقدار کافی چربی اشباع نشده در رژیم غذایی خود – مانند آنچه در بادام زمینی یافت می شود – می تواند از سلامت قلب ، سلامت مغز حمایت کرده و فواید ضد التهابی را فراهم کند.

همچنین ارزش هیچ چیز ندارد: یک مطالعه در سال 2017 که داده های بیش از 210000 متخصص بهداشت را تجزیه و تحلیل کرد نشان داد افرادی که حداقل پنج بار در هفته آجیل می خورند 14 درصد خطر بیماری قلبی عروقی و 20 درصد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب نسبت به افرادی که به ندرت یا هرگز آجیل نخورده است. این مطالعه نشان داد که هر دو گردو و بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به بیماری ارتباط دارند. و مطالعات متعدد مصرف آجیل را با کاهش خطر افزایش وزن مرتبط دانسته است.

بادام زمینی در مقابل سایر مغزها

بادام زمینی هستند از نظر فنی Aldeborgh توضیح می دهد که یک حبوبات است ، اما ما آنها را در خانواده آجیل ها گروه بندی می کنیم. و بادام زمینی در مقایسه با سایر مغزها ، بیشترین مقدار پروتئین در هر وعده را دارد. تفاوت های تغذیه ای دیگری نیز بین بادام زمینی و سایر مغزهای درخت وجود دارد. به عنوان مثال ، بادام زمینی چربی اشباع بیشتری نسبت به بادام و کربوهیدرات کمتری نسبت به بادام هندی دارد. Aldeborgh توضیح می دهد: به همین دلیل شما باید هر کدام از مهره ها (یا آجیل ها) را که بیشتر دوست دارید بخورید و بیش از حد درباره تفاوت های کوچک تغذیه نگران نباشید.

آیا مهم است که چگونه آنها را بخورید؟

همه بادام زمینی ها از نظر تغذیه یکسان نیستند. بهتر است قبل از خرید برچسب تغذیه روی بسته بندی بادام زمینی خود را اسکن کنید تا بتوانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

Aldeborgh توضیح می دهد که سالم ترین بادام زمینی بادام زمینی های نمکی خام است که هنوز پوست آن روشن است ، زیرا لایه بیرونی دوز اضافی فیبر و آنتی اکسیدان را فراهم می کند. اما اگر طعم یا بافت پوست بادام زمینی را نمی پسندید ، با انتخاب بادام زمینی خام ، بدون نمک و بدون پوست می توانید از تمام مزایای سلامتی ذکر شده در بالا بهره مند شوید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>