بدانید که کمبود پروتئین چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد


پروتئین
منبع تصویر: FILE IMAGE

بدانید که کمبود پروتئین چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد

پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد سالم بدن است. نقش پروتئین معمولاً اشتباه درک می شود و معمولاً با افزایش عضله در ارتباط است. پروتئین دارای مزایای متعددی است ، از متابولیسم گرفته تا سنتز عضلات. این عنصر سازنده بدن ما باید بخشی اساسی از رژیم غذایی ما باشد و برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید مورد توجه قرار گیرد.

همه ما بر اساس سبک زندگی و عوامل سلامتی نیازهای پروتئینی متفاوتی داریم. به عنوان مثال ، یک ورزشکار منظم و فعال در ورزش روزانه بیش از مرد کم تحرک شما به پروتئین بیشتری نیاز دارد. پالاو بیهانی ، بنیانگذار Boldfit ، علائم عمده کمبود پروتئین را بیان می کند:

* شما نمی توانید چربی را از دست بدهید: آیا شما بی وقفه در حال کار کردن هستید ، تمیز غذا می خورید و هنوز در سفر از دست دادن چربی تفاوت قابل توجهی نمی بینید؟ شما به پروتئین نیاز دارید. وقتی پروتئین کافی مصرف نکنید ، بدن نمی تواند ماهیچه ها را به درستی ترمیم کند ، که در نهایت به جای چربی سوزی منجر به از دست دادن عضلات سخت بدست آمده می شود. مصرف کم پروتئین همچنین می تواند سطح انرژی شما را به میزان اندکی فرو ببرد ، بنابراین مطمئن شوید که بارگیری کرده اید!

* حالت ناپایدار: مصرف کم پروتئین همچنین با خلق و خوی ناپایدار ، تحریک پذیری و مه مغزی ارتباط دارد. پروتئین برای سنتز انواع هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی مسئول روحیه ما بسیار مهم است. مانند سروتونین ، هورمونی که باعث می شود فرد احساس امنیت و شادی کند. از دست دادن پروتئین می تواند باعث ایجاد نوساناتی در روحیه فرد شود.

* ولع: بدن ما نیاز به مواد مغذی خاصی دارد که هر زمان نیاز به فشار زیاد داریم باید زنده و فعال شوند. وقتی پروتئین ناکافی تأمین می کنید ، باعث کاهش سطح قند خون می شود که باعث می شود بدن برای رفع سریع هوس کند. برای اطمینان از ثابت بودن سطح قند خون ، غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید.

* قدرت استخوان: کلسیم برای یکپارچگی اسکلت ضروری است ، اما آیا می دانید 50 درصد استخوان های ما از نظر حجم پروتئین هستند. همراه با ویتامین D و کلسیم ، پروتئین غذایی برای سلامت و طول عمر استخوان بسیار مهم است. پروتئین با افزایش سن نقش زیادی در حفظ تراکم استخوان دارد.

* مشکلات پوست ، مو و ناخن: پوست ، مو و ناخن های شما در درجه اول از پروتئین ساخته شده اند ، بنابراین به طور طبیعی ، کمبود پروتئین در آنها نیز تأثیر می گذارد. کمبود شدید پروتئین حتی ممکن است باعث قرمزی ، پوسته پوسته شدن و رنگ آمیزی شود. همچنین ممکن است باعث نازک شدن مو ، کمرنگ شدن ، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها شود. ادم ، که منجر به پف کردگی و تورم پوست می شود ، یکی دیگر از علائم کلاسیک کمبود پروتئین است.

یک قانون ایمن برای مصرف انگشت شست مصرف 1-1.5 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است (یعنی اگر 60 کیلوگرم وزن دارید ، هدف ایده آل برای دریافت پروتئین بین 60 تا 90 گرم در روز است). پروتئین را از منابع طبیعی مانند گوشت ، تخم مرغ ، ماهی ، لبنیات ، حبوبات ، سویا مصرف کنید و اگر نمی توانید هدف مورد نظر خود را برآورده کنید ، پس در مکمل های پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر ، پودر پروتئین وگان و BCAA سرمایه گذاری کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>