به گفته کارشناسان ، 5 اشتباه رایجی که مرتکب می شوید می تواند در خواب شما تأثیر بگذارد

[ad_1]

اگر آماری برای دستیابی به موفقیت وجود داشته باشد ، امروزه به راحتی خواب با کیفیت خوب حاصل نمی شود. یک مطالعه اخیر توسط کالج کینگ لندن ، که خواب ساکنان انگلستان را در حین قفل کردن تجزیه و تحلیل کرده است ، نشان داد که تقریباً دو سوم (63٪) در این مدت تأثیر منفی بر خواب داشته اند. همه ما می دانیم که خواب برای سلامتی ما چقدر مهم است ، اما آیا از اشتباهاتی که اغلب در طول روز و قبل از خواب انجام می دهیم و آن را تحت تأثیر قرار می دهند ، آگاهی داریم؟ در اینجا ، متخصصان آن را خراب می کنند.

نوشیدن الکل (و کافئین)

حتی فقط یک لیوان شراب می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. مایا شنلد ، روانشناس بالینی و بنیانگذار کلینیک خواب خوب می گوید: “الکل آرامبخش است ، بنابراین اگر شما ممکن است سریعتر از خواب بیدار شوید ، اما در واقع سریعتر به خواب نمی روید.” “خواب شما پراکنده تر خواهد شد و بدون اینکه متوجه شوید شب بیدار خواهید شد.” یک نوشیدنی عصرانه همچنین خواب REM را مسدود می کند ، که به پردازش عاطفی کمک می کند: Schaedel می گوید: “به همین دلیل می توانید از نظر عاطفی کمی شکننده باشید.” اگر یک لیوان شراب (یا بیشتر) می خواهید ، زودتر از شب بنوشید تا دیرتر – این به بدن در پردازش آن کمک می کند.

در همین حال ، کافئین بین پنج تا هفت ساعت طول می کشد تا بدن بدن را خالی کند: “اگر یک قهوه از ساعت 4 یا 5 بعد از ظهر گذشته باشید ، احتمال اینکه در خوابیدن مشکل داشته باشید یا حداقل بیشتر از یک شب ناآرام رنج ببرید ،” ماری رینولدز. “کافئین یک ماده محرک روان درمانی است که به طور مستقیم بر آدنوزین ما تأثیر می گذارد (ماده شیمیایی که در طول روز تجمع می یابد و منجر به تمایل به خواب می شود) و سایر مواد شیمیایی مسئول خواب را بی صدا می کند.” بعد از ظهر از داشتن همه قهوه ها ، چای ها و نوشیدنی های انرژی زا – هر چیزی که کافئین در آن است – خودداری کنید تا در بهترین شب برای یک شب آرام داشته باشید.

غذا خوردن قبل از خواب

شیدل توضیح می دهد: “خوردن یک وعده غذایی پر کربوهیدرات قبل از خواب تأثیر مشابهی با الکل در بدن دارد.” “این باعث می شود احساس آرامش و خواب بیشتری داشته باشید ، اما خواب شما تکه تکه خواهد شد. به علاوه ، آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که انرژی به دست آمده از وعده غذایی در طول شب از بین می رود و سپس از خواب بیدار می شوید. ” در آن زمان ممکن است احساس گرسنگی کنید ، از این رو گروه مشترک میان وعده نیمه شب است.

مصرف غذا قبل از خواب بدین معناست که بدن مجبور است آن را متابولیزه کرده و در این روند گرمتر شود و خوابیدن را دشوارتر کند (دمای بدن ما به طور طبیعی قبل از خواب کاهش می یابد تا احساس خواب آلودگی ایجاد کند). ترفند این است که از کربوهیدرات های پیچیده سالم مانند گندم کامل ، لوبیا و سبزیجات لذت ببرید و حداقل چند ساعت قبل از خواب غذا بخورید. وی گفت: “یكی از مشكلات زیادی كه در حین قفل شدن مشاهده می كنم این است كه مشتری ها شام خود را زودتر می خورند و بعداً شركت می كنند.”

خوابیدن روی مبل

بله ، راحت است و بله ، شما ممکن است بعد از یک هفته طولانی خسته باشید ، اما اگر می خواهید هنگام خواب راحت بخوابید ، خوابیدن روی مبل را هشدار می دهد. یک مشکل رایج در بین مشتریان او این است که داشتن یک چرت (هر کجا که باشد) “فشار خواب” (یا حرکت نصب شده در طول روز به سمت خواب) را کاهش می دهد ، این بدان معنی است که وقتی آنها به رختخواب می روند ، سیم کشی می شوند یا می توانند خواب نیست اگر در خواب مشکل دارید از آن اجتناب کنید – اگر یکی از خوش شانس هستید که این کار را انجام نمی دهید ، چرت بزنید.

نگاه کردن به اخبار

ما می دانیم که صفحه نمایش ها ریتم شبانه روزی (و توانایی خوابیدن) ما را مختل می کنند ، اما دلیل دیگری وجود دارد که چرا زمان صرف شده برای تعامل با تلفن های ما ما را بیدار نگه می دارد: این تحریک بیش از حد است. شیدل می گوید: “این خیلی زیاد به این واقعیت مربوط می شود که ما به هر چیزی که نگاه می کنیم علاقه داریم ، خواه اینستاگرام باشد یا یک وب سایت خبری.” “شما به دنبال این هستید که می خواهید درگیر شوید ، اما این نور شدید و محتوای تحریک کننده در نهایت خواب طبیعی شما را پوشانده است.” حتی هنگام خاموش شدن ، مغز شما همچنان وزوز می کند. حداقل یک ساعت قبل از خواب از تلفن یا هرگونه تحریک بیش از حد خود فاصله بگیرید تا به مغز فرصتی برای استراحت دهید.

اجازه “الکترو دود” در اتاق خواب

از صفحه نمایشگر گرفته تا دوشاخه اتاق خواب ما ، همانطور که رینولدز آن را صدا می زند ، توسط “الکترو دود” احاطه شده ایم. وی علاوه بر اجتناب از وسایل الکترونیکی به عنوان نکته بالا ، او همچنین ایجاد فضایی را توصیه می کند که به شما کمک می کند تا منطقه خواب شما تا حد ممکن تمیز و بدون آلاینده باشد. “یک زنبق صلح را در اتاق خواب خود نگه دارید. این به پاک سازی هوای اطراف شما کمک می کند ، 60٪ از آلاینده های موجود در هوا را از بین می برد. ” “همچنین به طور طبیعی به خواب آرام شب کمک می کند.”

این مقاله در ابتدا توسط وگ انگلیسی.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>