فلش داغ چه حسی دارد؟

[ad_1]

یائسگی گاهی اوقات ممکن است احساس کند که در هاله ای از ابهام قرار دارد. از چه سنی همه چیز شروع می شود؟ فلش داغ چه حسی دارد؟ آیا واقعاً لازم است آنرا “تغییر” بنامیم؟ خیلی سوال.

در حالی که سالانه 1.3 میلیون زن در ایالات متحده یائسه می شوند ، اما این احساس ناشناخته بزرگ است. زمانی که پریود ماهانه شما به پایان می رسد ، هورمون ها تغییر می کنند و گرگرفتگی می کنید. این یک واقعیت زندگی است. شاید شما هم شنیده باشید که مادرتان گرگرفتگی را برای شما توصیف می کند یا اینکه آن را کنایه می کند دختران طلایی (آیا می توانیم پوشش بیشتری در مورد زنان یائسه داشته باشیم !؟) ، اما آنها واقعاً چگونه عمل می کنند احساس کردن؟

ما از پزشکان پزشکی در مورد احساس گرگرفتگی سال کردیم و باعث شد یکی از علائم رایج یائسگی از بین برود.

گرگرفتگی چیست؟

در ایالات متحده ، میانگین سنی یائسگی زنان در 51 سالگی است – تقریباً 5٪ از زنان در سنین 40 تا 45 سالگی یائسگی زودرس را تجربه می کنند. سلامتی زنان BMC، برخی از رایج ترین علائم یائسگی شامل تعریق شبانه ، بی خوابی ، خشکی واژن ، اختلالات خلقی ، افزایش وزن و گرگرفتگی است.

گرگرفتگی ، که گاهی اوقات گرگرفتگی نامیده می شود ، یکی از رایج ترین علائم یائسگی است. “گرگرفتگی در نتیجه واکنش هورمونی اغراق آمیز اما موقتی دستگاه تنظیم کننده حرارت بدن در مغز ما – هیپوتالاموس – است که منجر به اتساع متناقض عروق خونی در پوست ما می شود ، بنابراین باعث هجوم خون به سطح پوست ما می شود. Cindy MP Duke ، MD ، Ph.D. ، FACOG می گوید. “این به نوبه خود منجر به احساس ناگهانی گرم شدن و سرخ شدن ما می شود.”

همه خانم ها گرگرفتگی را تجربه نمی کنند. گرگرفتگی تقریباً 85٪ زنان یائسه را تحت تأثیر قرار می دهد. حدود 55٪ از زنان با انتقال به مرحله یائسگی ، گرگرفتگی را تجربه می کنند.

گرگرفتگی چه حسی دارد؟

یائسگی به طور متفاوتی بر همه تأثیر می گذارد و بنابراین گرگرفتگی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. کیارا کینگ ، MD ، یک مرکز پزشکی دارای مجوز هیئت مدیره می گوید: “بسیاری از خانم ها گرگرفتگی را به عنوان شروع ناگهانی گرما توصیف می کنند که به طور داخلی به ویژه در قفسه سینه ، گردن و صورت احساس می شود.” “برخی از زنان دچار تعریق ، گرگرفتگی یا تپش قلب می شوند.” با توجه به بررسی در مجله سلامت میانسالیگرگرفتگی احساس گرما ، تعریق ، گرگرفتگی ، اضطراب و لرز است.

اگر “تغییر” برای شما یائسگی کافی نیست ، کینگ یکی دیگر از موارد را دارد. او می گوید: “گرگرفتگی توسط بسیاری از زنان” تابستان های شخصی “نامیده شده است.

گرگرفتگی چه مدت طول می کشد؟

اکنون که می دانید گرگرفتگی چه حسی دارد ، ممکن است این سال را داشته باشید که “چه مدت باید از این طریق بگذرم؟” به گفته کینگ ، “گرگرفتگی معمولاً کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.” درست است. مدت زمان لازم برای رفتن به یک آهسته دویدن سریع در اطراف بلوک ، تماس تلفنی با یک دوست یا شروع به خواندن کلاسیکی که قول داده اید برای باشگاه کتاب بخوانید است.

اما اگر کنجکاو باشید که چه مدت باید با گرگرفتگی کنار بیایید ، این مسئله متفاوت است. یک مطالعه چند نژادی و چند قومی در مورد زنان یائسه در سراسر ایالات متحده نشان داد که متوسط ​​مدت کل گرگرفتگی 7.4 سال است.

آیا می توانید گرگرفتگی را کنترل کنید؟

در برخی موارد ، هنگامی که گرگرفتگی بیش از حد مکرر یا ناخوشایند است ، ممکن است هورمون درمانی یک گزینه باشد. “گرگرفتگی در پاسخ به نوسانات سطح استروژن و پاسخ مغز در تلاش برای گفتگو با تخمدان ها برای ایجاد استروژن بیشتر رخ می دهد ، هورمون درمانی می تواند به طور موثری درمان کند [and/or] گرگرفتگی را از بین ببرید ، “می گوید دوک.

نکاتی برای کاهش گرگرفتگی

بسته به میزان تحمل و تعداد و شدت علائم ، ممکن است به روشهایی برای کنترل گرگرفتگی خود نیازی نداشته باشید. کینگ می گوید: “این به طور کلی به تأثیر گرگرفتگی بر کیفیت زندگی یک زن بستگی دارد.” “اگر خانمی فقط یک یا دو گرگرفتگی در روز داشته باشد ، ممکن است به دنبال هیچ نوع تسکینی نباشد. اگر گرگرفتگی به طور قابل توجهی بر فعالیت های روزمره زن تأثیر می گذارد ، زمان آن فرا رسیده است که اقدام کنید. ” اگر به اردوگاه دوم بیفتید ، روش های غیر هورمونی برای کنترل گرگرفتگی وجود دارد. در اینجا شش نکته اصلی برای مدیریت علائم آورده شده است.

1. به صورت لایه لایه لباس بپوشید.

این یکی راحته. هنگامی که برای روز خود آماده می شوید ، به خود فرصت دهید تا با پوشیدن لایه لایه لباس های خود را خنک کنید. به این ترتیب ، هنگامی که یک گرگرفتگی شدید ، می توانید یک ژاکت یا ژاکت را به راحتی از بین ببرید.

2. یک فن شخصی به همراه داشته باشید.

بعضی مواقع گرگرفتگی می تواند وقتی بیرون از خانه هستید ، شروع شود. لیز خوردن یک کاغذ یا پنکه برقی کوچک در کیف می تواند به شما کمک کند تا در محیطی که نمی توانید به راحتی دما را کنترل کنید ، احساس گرگرفتگی کنید.

3. نوشیدنی های گرم را محدود کنید.

این ممکن است یک رویکرد کاملاً ساده به نظر برسد ، اما برای علاقه مندان به جاوا ، رویگردانی از آن فنجان قهوه صبحگاهی ، که می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد ، کاری دشوار است. خوشبختانه ، به جای آن می توانید آنها را با نوشیدنی های یخ زده خاموش کنید.

4- مصرف الکل را محدود کنید.

الکل می تواند رگ های خونی را گشاد یا شل کند. این به نوبه خود می تواند باعث شود فرد بخاطر از بین رفتن گرما از طریق پوست ، احساس گرما کند. بنابراین از گرگرفتگی ها بهانه ای برای کاهش کار خنده آور استفاده کنید.

5- دمای اتاق را کمتر از حد معمول حفظ کنید.

اگر علائم یائسگی را بیشتر در شب تجربه می کنید ، کمک می کند تا ترموستات در محدوده ای باشد که در طول شب بر ناراحتی شما بیفزاید. کمی به خودتان استراحت دهید!

6. به پزشک خود مراجعه کنید.

ممکن است گزینه هایی برای کاهش گرگرفتگی و سایر علائم آزار دهنده یائسگی مانند خشکی واژن وجود داشته باشد. بسته به سابقه پزشکی ، ممکن است شما کاندیدای درمان جایگزین هورمون (HRT) یا سایر داروهایی باشید که به منظور کاهش علامت گرگرفتگی استفاده می شوند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>