ماه جهانی آگاهی از خواب: چرا خواب اینقدر مهم است؟

[ad_1]

ماه جهانی آگاهی از خواب: چرا خواب اینقدر مهم است؟
منبع تصویر: INSTAGRAM / SOLARAINDIA

ماه جهانی آگاهی از خواب: چرا خواب اینقدر مهم است؟

خواب قسمت مهمی از برنامه روزمره ماست – ما تقریباً یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم. Sibasish Dey ، رئیس امور پزشکی ، آسیا و آمریکای لاتین ، ResMed ، می گوید: خواب با کیفیت – و داشتن مقدار کافی از آن در زمان های مناسب – برای بقا ضروری است.

کارشناس خواب می نویسد:

در سطح جهانی ، مطالعات نشان داده است که خواب همراه با مزایای دیگر به بهبود مهارت های یادگیری و حل مسئله کمک می کند. از طرف دیگر کمبود خواب روند عصبی-شناختی را تغییر می دهد و ممکن است علائمی مانند تحریک پذیری ، تصمیم گیری ضعیف ، مهارت های پایین در حل مسئله ، افسردگی ، از دست دادن حافظه و غیره را تجربه کنیم. بنابراین ، در این ماه جهانی آگاهی از خواب ، بیایید تعهد کنیم که به برنامه های خواب خود نگاه کنیم ، یک ریتم شبانه روزی سالم را حفظ کنیم و همچنین مکالمات پیرامون نیاز به بهداشت خواب سالم را افزایش دهیم زیرا بدون مراقبت از خواب نمی توانیم به سلامت مطلوب برسیم.

چرا خواب کم داریم؟

موانع چرخه خواب خوب ممکن است شامل یک سبک زندگی پر سر و صدا ، ساعت کاری نامنظم و اختلالات خواب باشد. همچنین ، عاداتی از قبیل زیاد بودن صفحه نمایش ، کمبود فعالیت بدنی ، مصرف کافئین قبل از خواب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است چرخه خواب ما را مختل کند. زمینه ، اختلالات خواب نیز عامل کم خوابی است. بی خوابی یک اختلال گسترده شناخته شده است ، اما آپنه انسدادی خواب (OSA) ، که نوعی تنفس بی نظیر در خواب است نیز یک اختلال شایع در خواب است. OSA به دلیل توقف لحظه ای نفس به دلیل شل شدن عضلات در عضلات گردن هنگام خواب ایجاد می شود و می تواند به بیدار شدن مکرر در طول خواب منجر شود – بنابراین خواب را مختل می کند. آمارها نشان داده است که حدود 28 میلیون نفر در هند از آپنه خواب رنج می برند که 80 درصد آنها تشخیص داده نمی شوند.

عواقب چرخه خواب بی نظم چیست؟

اثرات تجمعی یک دوره طولانی از دست دادن خواب و اختلالات خواب با پیامدهای مضر سلامتی مرتبط است ، از جمله تأثیر بر عملکردهای شناختی ، بیماری های قلبی-متابولیکی ، چاقی ، نقص ایمنی و غیره. OSA متابولیسم گلوکز را مختل می کند و باعث افزایش وزن می شود ، که ما را در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار می دهد. افراد مبتلا به OSA بیشتر در معرض خطر سکته مغزی و ضربان قلب نامنظم هستند. از این رو ، اغلب اوقات مدیریت OSA همزمان با داروهای قلبی عروقی در افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند ، همراه است.

مطالعات اندکی نیز خواب اختلال را با خطر سرطان مرتبط دانسته اند. یک تحقیق در دانشگاه استنفورد تایید کرده است که کمبود خواب تعادل دو هورمون کورتیزول و ملاتونین را تغییر می دهد. کورتیزول در تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن کمک می کند در حالی که ملاتونین به مبارزه با رشد تومور و ترمیم DNA کمک می کند و منجر به اثرات محافظتی سرطان می شود.

اختلالات خواب همچنین تصادفات رانندگی جاده ای و عمده تصادفات صنعتی را در سطح جهان مرتبط کرده است.

چگونه می توانیم بهتر بخوابیم؟

هماهنگی با خواب طبیعی بدن – چرخه بیداری – مهم است. ما باید 8 ساعت برای خواب منظم اختصاص دهیم و سعی کنیم هر روز در یک زمان مشخص بخوابیم و بیدار شویم. ورزش ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای داشتن خواب خوب مهم است. فعالیت های قبل از خواب مانند استحمام گرم و مدیتیشن به خواب راحت ما نیز کمک می کند.

در صورت بروز علائمی مانند سردرد صبحگاهی ، خواب آلودگی بیش از حد در روز ، خروپف ، مکث های تنفسی در هنگام خواب ، خستگی بدون دلیل ، مهم است که به کمک یک متخصص خواب کمک کنید. با ظهور فناوری های دیجیتال ، تشخیص خواب در اتاق های خواب ما به راحتی قابل دسترسی است. یکی از این تست ها OneSleepTest است که در نوع خود ، ایمن ، دقیق ، ساده و جامع کیت تست خواب خانگی است که توسط ResMed در هند توزیع می شود. مقابله با مشکلات خواب با درمان ها و روش های درمانی آسان اولین گامی است که می توانیم برای کنترل مشکل جهانی کمبود خواب برداریم. درمان های خواب می توانند به ما در نزدیک شدن به زندگی کامل کمک کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>