چرا رژیم ها در طولانی مدت مثر نیستند ، تغییر در سبک زندگی نیز موثر است

[ad_1]

شیوه زندگی
منبع تصویر: INSTAGRAM / BLISSANDBALANCE.AU

چرا رژیم ها در طولانی مدت جواب نمی دهند ، تغییر در سبک زندگی نیز موثر است

برای دهه ها ، مکالمه های رژیم غذایی در سطح جهان از ساده و ساده به مفصل و پیچیده متغیر بوده است ، دومی حتی گاهی اوقات با دیوانه هم مرز است. در عصر دیجیتال امروز ، قبل از اینکه بتوانید پنیر بگویید ، یک رژیم جدید طرفداران جهانی را به خود اختصاص داده است ، از یک فرد غیر روحانی گرفته تا کارشناسان نسبت به کارآیی آن سوگند یاد می کنند. با این حال ، فقط چند هفته یا چند ماه بعد ، همان متخصصان به یک برنامه کاهش وزن یا رژیم غذایی “معجزه آسا” دیگر روی آورده اند. این همان چیزی است که شما می گیرید وقتی علم را دنبال نمی کنید ، فقط مد می کنید. سلامتی هر چند مد نیست. این یک عادت سبک زندگی است.

در میان همه این مدها ، نمی توان تعجب کرد که آیا هرکدام از این برنامه ها راهی مطمئن برای حفظ وزن و سبک زندگی سالم هستند ، چرا آنها در طول زمان دوام نمی آورند؟

طبق مطالعه منتشر شده در BMJ ، بیشتر رژیم های غذایی در چند ماه اول به کاهش وزن و کاهش فشار خون کمک می کنند ، اما اثرات مطلوب دوام ندارند. بنابراین ، مردم مدام به مد های جدید بازمی گردند. اما رژیم های مد جدید می توانند آسیب زنند. آنها اغلب فاقد مواد مغذی ضروری هستند و در مورد تغذیه سالم چیزی به شما نمی آموزند. رژیم های غذایی بیش از حد محدود باعث لذت بردن از غذا خوردن می شوند و ممکن است منجر به اختلالات خوردن شوند ، متابولیسم شما را کند می کنند و در دراز مدت آسیب بیش از سود می رسانند.

یکی از دلایل شکست رژیم های غذایی این است که بدن رژیم را به عنوان نوعی گرسنگی می داند. هنگامی که برای مدت طولانی بسیار کمتر از میزان انرژی مورد نظر خود می خورید ، متابولیسم شما کند شده و سعی در مقابله با آن دارد. هورمون هایی که گرسنگی و رضایت ما را تنظیم می کنند ، حفظ رژیم را دشوارتر می کنند و از این رو کاهش وزن. بعلاوه ، ایده برداشتن گامهای شدید مانند ترک بعضی از غذاها اغلب می تواند به احساس کمبود و ناامیدی منجر شود. دیر یا زود به عادات غذایی قبلی “ناسالم” برمی گردید. و چند ماه بعد ، شما در حال آزمایش رژیم جدید کاهش وزن دیگری هستید.

جای تعجب نیست که صنعت رژیم های لاغری و کاهش وزن در سراسر جهان از 192.2 میلیارد دلار در سال 2019 رشد چشمگیری داشته باشد ، انتظار می رود تا سال 2027 بیش از 295 میلیارد دلار باشد. با این حال ، مطالعات بیشتر نشان می دهد که اگر شما واقعاً به کاهش وزن و حفظ علاقه دارید به یک سبک زندگی سالم شما به یک برنامه پایدارتر از رژیم مد نیاز دارید. ما همچنین باید تفاوت بین کاهش وزن و کاهش چربی را درک کنیم. ممکن است همه کاهش وزن سالم نباشد ، شما ممکن است فقط به دلیل رژیم لاغری و انجام مقادیر زیادی از کاردیو ، وزن ماهیچه یا آب خود را کاهش دهید.

برای از دست دادن چربی ، اثبات شده است که برخی از اجزای سازنده: اینها کمی کمتر از انرژی مورد نیاز شما غذا می خورند ، پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی و تمرینات قدرتی یا مقاومتی دارند. انجام منظم این کار ، به آرامی به کنترل وزن شما به روشی سالم کمک می کند و همچنین باعث افزایش متابولیسم و ​​تن دادن بدن می شود.

در نظر داشته باشید این تغییرات کوچک و فزاینده را در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا یک رابطه سالم با غذا و در واقع زندگی را در آغوش بگیرید. پیشنهاد شده توسط مدیر عامل و بنیانگذار Habbit Dhruv Bhushan.

تغذیه سالم را به یک عادت روزانه تبدیل کنید

مهم است که با نیازهای خاص خود هماهنگ باشید و احساس محرومیت نکنید. همین طرح ممکن است اکنون برای همه مفید باشد. تغذیه نیازی به پیچیدگی ندارد و رژیم های تصادفی پایدار نیستند. به ترک غذاهای “بد” فکر نکنید ، در عوض بر انتخاب غذاهایی جامع ، مغذی و خوشایند کام تمرکز کنید. با استفاده از فن آوری های پر از اصطلاحات واژگان در مورد مواد مغذی پذیرفته نشوید. محصولات آسان برای استفاده و مقوی را انتخاب کنید.

با انتخاب های غذایی خود بازی کنید ، مواد را مخلوط کرده و مطابقت دهید. سلامتی و سلیقه می توانند دست به دست هم دهند. حتی غذاهایی که اشتیاق دارید یا به آنها اعتیاد پیدا کرده اید ، در آنجا گزینه سالم تری دارند. از رژیم غذایی متعادل میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی برای ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها اطمینان حاصل کنید. این موارد را با غلات کامل و چربی های سالم متعادل کنید. مصرف پروتئین روزانه خود را ، چه از طریق غذاها ، یا مکمل هایی که از پروتئین های طبیعی استفاده می کنند ، تأمین کنید. این مسئله نمی تواند به اندازه کافی تحت فشار قرار گیرد زیرا کمبود پروتئین یکی از دلایل اصلی بیماری های سبک زندگی از جمله چاقی است. نوشیدن مقدار زیادی آب.

فعالیت بدنی را به برنامه عادی خود اضافه کنید

ورزش ، فعالیت و حرکت را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید ، مانند مسواک زدن. در صورت داشتن برنامه های بسیار شلوغ ، سعی کنید اولین تمرین را صبح قبل از مصرف روز انجام دهید.

درست مثل غذای خود ، فعالیت هایی را انتخاب کنید که بتوانید به آنها پایبند باشید و نه مواردی که بعد از چند هفته اشتیاق اولیه کمرنگ شوند. نیازی نیست ساعت ها در باشگاه بدنسازی یا استخدام مربی شخصی باشید. حتی یک پیاده روی آرام یا دویدن آرام هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود ، یک کلاس رقص یا یک جلسه یوگا می تواند نقطه شروع خوبی باشد. همچنین ، در طول روز فعال باشید. به جای آسانسور از پله استفاده کنید ، در حالی که تلفن هستید دور بزنید ، در کارهای خانه مشارکت داشته باشید ، با بچه ها یا حیوانات خانگی خود بازی کنید ، از یک ورزش لذت ببرید ، رابطه جنسی برقرار کنید ، به جای رانندگی در آنجا محله ها را پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید ، فقط گزینه های ساده و بدون نیاز به وقت اضافی نیز بروید و برای افراد فداکارتر که به دنبال سوزاندن چربی ، از دست دادن کیلوگرم و افزایش سرعت بدن هستند ، تحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی یا مقاومتی و تمرینات با شدت بالا نتایج پایدارتر را ارائه می دهند. بیشتر از مقدار یا کاری که روزانه انجام می دهید ، مهم این است که شما روزانه ورزش کنید.

از کم شروع کنید و ثابت قدم بمانید.

خواب را در اولویت قرار دهید

این یکی از جنبه های نادیده گرفته شده برای رفاه حال امروز ما است. هدف ما این است که هر شب خواب آرام داشته باشیم ، که ممکن است برای افراد مختلف از 6 تا 9 ساعت باشد. در این زمان است که بدن ترمیم و بهبود می یابد. هورمون های اساسی که به کاهش وزن نیز کمک می کنند فقط در هنگام خواب بازی می کنند. کم خوابیدن می تواند تأثیرات مخربی بر سلامت جسمی ، روحی و روانی شما بگذارد.

اگر به دلایلی در به خواب رفتن مشکل دارید ، آن را به عنوان یک اولویت حل کنید. وقت بخوابید از مصرف الکل ، کافئین و نیکوتین خودداری کنید. دستگاه های دیجیتال خود را قبل از خواب از برق جدا کنید. در عوض ، با استحمام یا کمی خواندن از ریل شل شوید. با تختخواب و ملافه ای راحت محیطی مساعد و بدون حواس پرتی ایجاد کنید ..

سطح استرس خود را مدیریت کنید

استرس ممکن است به عنوان پاسخ پیش فرض به چالش های سبک زندگی مدرن احساس شود ، اما استرس مداوم می تواند مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند.

استرس باعث افزایش سطح کورتیزول و آدرنالین می شود که بر فشار خون ، ضربان قلب ، عادات غذایی ، الگوی خواب ، قند خون ، متابولیسم چربی و ایمنی بدن تأثیر می گذارد. استرس طولانی مدت همچنین می تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد و به افسردگی کمک کند. با اتخاذ برخی از عادات سالم فوق و تلاش آگاهانه برای آرامش ، می توانید استرس را کنترل کنید. نفس عمیق بکشید ، از فعالیت های مورد علاقه خود لذت ببرید ، وقت خود را با عزیزانتان بگذرانید. و با صحبت با کسانی که از شما مراقبت می کنند یا یک متخصص آموزش دیده کمک بخواهید.

غذا خوردن و زندگی سالم ، یا تلاش برای کنترل وزن نباید مجازات یا فداکاری باشد. هیچ اندازه ای متناسب با همه تعریف ها یا مسیر سلامتی وجود ندارد. این ترکیبی از مراحل مختلف کوچک است که با گذشت زمان به نتایج بزرگی می رسند. سلامتی یک سبک زندگی است. با اعتماد به غریزه خود به غذا و اعمالی که احساس خوبی دارند ، بسیار به دنبال رفاه عمومی هستید. غذایی را که بدون گناه لذت می برید بخورید ، فقط تعادل خود را حفظ کنید. با مخلوط مناسب مواد طبیعی آلی ، یک کرم نرم و کم کالری Blueberry Crumble نرم و لذت بخش تر از قرص های سوز چربی جادویی خواهد بود.

دفعه بعدی ، کسی شما را با بهترین مدهای رژیم بعدی وسوسه می کند ، برنامه غذایی صحیح و غذایی خود را به او نشان دهید. وقتی با نیازها و نشانه های بدن خود هماهنگ شوید ، رابطه بهتری با غذا ایجاد خواهید کرد و این را در زندگی روزمره خود جای می دهید.

به یاد داشته باشید که به تغییر سبک زندگی به عنوان تغییرات رفتاری دلهره آور فکر نکنید. آنها قدم های کوچکی در سفر به سلامتی هستند – گام هایی که علم ، ذائقه و پایداری را با هم ترکیب می کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>