چگونه می توان در خانه از کمبود ویتامین D جلوگیری کرد

[ad_1]

ویتامین دی
منبع تصویر: INSTAGRAM / NEISHALOVESIT

چگونه می توان در خانه از کمبود ویتامین D جلوگیری کرد

آخرین باری که به دنبال اتوبوس دویدید یا جمعیت را تعقیب کردید تا در راه کار خود به یک مترو سوار شوید؟ آخرین بار چه زمانی مجبور شدید در اوقات فراغت کنار بالکن بنشینید و آفتاب صبح را بشویید و نگرانی از دست دادن تماس زوم ندارید؟ این ممکن است در مقایسه با سایر تغییرات عمده ایجاد شده توسط قفل های مداوم ناشی از بیماری همه گیر ، غیر تهدید کننده در زندگی شما به نظر برسد ، اما می تواند به عنوان یک ویتامین D در دراز مدت اثر سوverse بر بدن و ذهن داشته باشد. کمبود.

مردم مجبور به ماندن در خانه ها ، بی حال شده ، وزن می گیرند و کمبودهای مختلف ویتامین در آنها ایجاد می شود. با حداقل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، منبع اصلی ویتامین D ، ما سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن خود را به خطر می اندازیم. ویتامین D با سلامت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن به عملکرد خوب کمک می کند. Sikha A. Sharma ، متخصص تغذیه مشهور و بنیانگذار “Fat To Slim” ، می گوید که این ماده همچنین برای جلوگیری از سرطان شناخته شده است.

وی کمبود ویتامین D را با جزئیات توضیح می دهد:

اهمیت ویتامین D

ویتامین D با دور نگه داشتن فرد از مسائل بهداشتی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت ، عفونت های باکتریایی ، اختلال ایمنی ، پیری سریع ، برخی از انواع سرطان ها و مولتیپل اسکلروزیس نقش حیاتی در بدن ما دارد.

علائم کمبود ویتامین D

در ابتدا ، کمبود ویتامین D علائم قابل توجهی را نشان نمی دهد ، اما کمبود حاد ممکن است باعث گرفتگی عضلات ، کمردرد ، خستگی و افسردگی و اختلال خواب در میان چندین اختلال دیگر شود.

دریافت ویتامین D به اندازه کافی هنگام اتصال به خانه

– قرار گرفتن در معرض آفتاب بهترین منبع ویتامین D است. فرد باید سعی کند حداقل صبح دو بار در صبح زود حدود 15 تا 20 دقیقه خیس بخورد.

– مواد غذایی مختلفی غنی از ویتامین D وجود دارد مانند – روغن جگر ماهی ، گشنیز ، پرتقال ، ماست ، پنیر ، سیر ، شکلات تلخ ، دانه های خردل سیاه ، قارچ ، زردچوبه و سیر کشمیری – که می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند به طور طبیعی

– همچنین می توان از مکمل های ویتامین D موجود در فروشگاه های پزشکی استفاده کرد ، با این حال توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های پزشکی با پزشک مشورت کنید.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین D

صبح زود با معده خالی ، و بعد از شام ، دو حبه سیر یا 4-5 حبه سیر کشمیری میل کنید.

مقدار کمی شکلات تلخ یک بار در روز نیز منبع خوبی از ویتامین D است.

داشتن یک بار در هفته قارچ به تعادل سطح ویتامین D در بدن فرد کمک می کند. برای تسریع روند بالا رفتن سطح ویتامین ، باید سعی کنید باجرا یا راگی روتی را در وعده های غذایی قرار دهید.

مصرف دانه خردل سیاه و نیم قاشق غذاخوری پودر زردچوبه برای تقویت سطح ویتامین D مفید است.

آیا ویتامین D زیاد می تواند مضر باشد؟

به طرز عجیبی ، نمی توان ویتامین D زیادی از آفتاب دریافت کرد اما می تواند در مصرف مکمل ها مشکلات زیادی ایجاد کند. مسمومیت با ویتامین D کاملاً نادر است اما می تواند منجر به علائم هایپرکلسمی شود که عبارتند از: حالت تهوع ، افزایش تشنگی و ادرار ، و اشتهای ضعیف.

ناراحت نشوید و سعی کنید با خوردن غذاهای فصلی و وعده های غذایی خانگی و داشتن فعالیت در زندگی روزمره ، زندگی طبیعی تری داشته باشید. این شیوه های ساده بدن و ذهن را متناسب نگه می دارد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>